"Onze response rate op de klantenservice is 99,8%, we missen dus bijna nooit een telefoontje. Maar klanten zijn toch ontevreden over onze bereikbaarheid. Waarom?" - Christiaan, manager klantenservice.
STAP 1. Undercover onderzoek:
Versimpeld kwalitatief onderzoekDe Undercover Ontwerper vindt dat je alleen oplossingen kunt bedenken vanuit de schoenen van jouw gebruikers. Daarom gaat hij 'undercover' in jouw bedrijf.
Tijdens het Undercover onderzoek kan hij zo gebruikers observeren in hun natuurlijke habitat. Geen verplichte enquêtes of sturende vragen maar een echt beeld vanuit hun belevingswereld. Hij maakt gemakkelijk vrienden en draait snel mee binnen een bedrijf. Resultaat? Opvallende observaties, ontmaskerde aannames, eerlijke antwoorden. Oftewel inzichten in het 'Waarom' van jouw medewerkers- en klanttevredenheid. |
Visuele inzichten i.p.v. rapportenVisuele onderzoeksresultaten zijn levendig en inspirerend. Geen ingewikkelde verslagen of saaie powerpoints. De Undercover Ontwerper maakt inzichten eenvoudig zichtbaar in quotes, foto's, tekeningen en evt. film.
Zo kan iedereen in jouw bedrijf meekijken, meedenken en meedoen in het proces. De perfecte onderbouwing voor de te ontwerpen productverbetering. |
STAP 2. Verbeteren product of service
Ontwerper in jouw bedrijf
De Undercover Ontwerper draait gemakkelijk mee in jouw bedrijf. Hij legt verbindingen die andere niet zien, combineert bestaande middelen op een nieuwe manier en benut ongebruikte mogelijkheden.
Natuurlijk heeft iedereen goede ideeën, maar deze overleven vaker alle stappen richting de praktijk dankzij zijn jarenlange ontwerpervaring. |
Haalbare verbeteringen
Een project kan niet eindigen met alleen leuke ideeën. De Undercover Ontwerper baseert zijn ontwerpen op behoefte vanuit de gebruikers en combineert die met de sterktes van een bedrijf.
Daardoor is het resultaat ook altijd praktisch te realiseren. De Undercover Ontwerper helpt daar graag bij zodat de productverbetering er daadwerkelijk is als hij weer vertrekt! |